Tips voor huiseigenaren Verzekeringsclaims

Tips voor huiseigenaren Verzekeringsclaims

U ontvangt uw geld sneller als u bereid bent een claim in te dienen bij een huiseigenaar. Volgens het California Department of Insurance moet u zo snel mogelijk tijdelijke reparaties uitvoeren aan schade aan huis om verdere verslechtering te voorkomen en uw verzekeraar op de hoogte stellen van de schade om het claimproces te starten. Elke thuisverzekeraar heeft procedures ingesteld voor polisclaims, maar er zijn stappen die u kunt nemen om ervoor te zorgen dat uw claim soepel verloopt.

Verzekeringen vergelijken voor de beste keuzes

Als u snel een beeld wilt krijgen van diverse verzekeringen, dan doet u dat het beste via een vergelijkingswebsite. Vergelijk opstalverzekering door zo een website te bezoeken en te zien welke dekkingen u kunt krijgen en wat de prijzen zijn. Natuurlijk kunt u ook een woonverzekering pakket vergelijken.

Begrijp uw beleid

U moet begrijpen wat uw polis wel en niet in detail dekt bij het voorbereiden van uw claim, volgens het Texas Department of Insurance. U moet bewijzen dat de schade waarvoor u een claim indient, wordt veroorzaakt door een gebeurtenis die onder de polis valt. Een typische woonverzekering dekt windschade, maar niet overstromingen. Schade door harde wind tijdens een overstroming kan worden gedekt als u pleit voor wind als de ultieme oorzaak van schade aan uw huis.

Controleer de schade

Verschillende soorten schade laten identificerende tekens achter. Als u uw huis inspecteert voordat u een claim indient, kunt u uw claim bewijzen aan de expert, de professional die door de verzekeraar is gestuurd om de claim te verifiëren. Gescheurde dakshingles en natte isolatie op zolder helpen wind- en regenschade te bewijzen, volgens het CNN Money-artikel “Uw claim voor een woningverzekering regelen”. Omgevallen bomen in de buurt van uw huis en gebogen funderingsbouten zijn ook tekenen van windschade. Overstromingsschade komt van de onderkant van het huis en beweegt naar boven, dus een verschuivende fundering of uitstulpingen nabij de onderkant van de muur zullen wijzen op overstromingen als de oorzaak van de schade.

Documenteer uw verlies

De meeste verzekeringspolissen hebben dekking voor de inhoud van het huis, zoals persoonlijke spullen en meubels. De verzekeringsmaatschappij heeft volgens het California Department of Insurance een gespecificeerde lijst nodig van de items waarvoor u een claim indient. U moet zo specifiek mogelijk zijn wanneer u een item vermeldt om het claimproces te versnellen. Familiefoto’s met claimitems op de achtergrond kunnen als bewijs dienen dat de items bestaan als u geen foto’s hebt die u specifiek voor verzekeringsdoeleinden hebt genomen.

Hulp vragen

De verzekeringsmaatschappij stuurt een schaderegelaar om de gegrondheid van uw claim te evalueren. U hebt de mogelijkheid om zelf een schaderegelaar in te huren als de praktijk in uw land is toegestaan, volgens de National Association of Insurance Commissioners. Een openbare expert helpt u bij het voorbereiden van uw claim en helpt u met uw verliesinventaris. De openbare regelaar geeft u een second opinion die u aan uw verzekeringsmaatschappij kunt geven als u een aangeboden schikkingsbedrag betwist. Particuliere experts rekenen tussen de 5 en 15 procent van het definitieve schikkingsbedrag. Elke staat heeft een verzekeringsafdeling die toezicht houdt op particuliere verzekeringsmaatschappijen, dus overweeg contact op te nemen met die overheidsinstantie om te zien of een particuliere expert is toegestaan of als u hulp nodig hebt met uw verzekeringsmaatschappij.

RSS
Follow by Email