Welke Goedkope Boekhouder Kan Een Optie Zijn voor Ieder Bedrijf? En Welke Tips Moet Je Zeker In Acht Nemen?

Welke Goedkope Boekhouder Kan Een Optie Zijn voor Ieder Bedrijf? En Welke Tips Moet Je Zeker In Acht Nemen?

Kies jij voor een goedkope boekhouder? Dan kan het zijn dat samenvoegen van uitgaven en inkomsten is een veel voorkomende fout in het boekhouden van kleine bedrijven – en dat zal in de toekomst voor uw bedrijf enorme hoofdpijn veroorzaken. Open een zakelijke bankrekening zodra u besluit door te gaan met uw startup, en krijg een aparte zakelijke creditcard. Dit scheidt niet alleen uw rekeningen, maar helpt uw bedrijf ook zijn eigen kredietwaardigheid op te bouwen, zo kun je bijvoorbeeld makkelijk een boekhouder Eindhoven vinden.

2. Automatiseer wat je kunt.

Het invoeren van gegevens in spreadsheets en het handmatig afstemmen van cijfers is zo ouderwets. Gebruik cloud-gebaseerde boekhoudsoftware, en doe uw zakelijke bankzaken online. Op die manier kunt u uw boekhoudsoftware synchroniseren met uw zakelijke bankrekening, zodat u altijd nauwkeurige en actuele gegevens hebt. Bovendien wordt met de cloud een veilige off-site back-up van uw cruciale financiƫle gegevens gemaakt.

3. Vraag het aan een professional.

Praat met uw accountant om uit te vinden of u off-the-shelf boekhoudsoftware kunt gebruiken of dat u er baat bij zou hebben om deze aan te passen. Uw accountant moet in staat zijn om niet alleen advies te geven, maar ook de software voor u in te stellen en u te laten zien hoe u deze moet gebruiken.

4. Voer regelmatig financiƫle controles uit.

Als u de boekhouding te lang uitstelt, krijgt u te maken met gestuiterde cheques, achterstallige facturen of cijfers die niet kloppen. Neem wekelijks uw boeken door om er zeker van te zijn dat alles in orde is met het schip.

5. Doe een driemaandelijkse controle.

Aan het einde van elk kwartaal neemt u uw boekhouding en boekhouding grondig onder de loep. Kijk naar trends, zoals groeiende of afnemende verkopen, jaar-op-jaar inkomsten of een toename van laatbetalende klanten. Praat met uw accountant: hij of zij kan u helpen het grote geheel te bekijken, zodat u beter voorbereid bent op toekomstige kapitaalbehoeften, zoals het kopen van nieuwe apparatuur of het verhuizen naar een grotere locatie.

6. Houd een administratie bij van de bedrijfskosten.

Er zijn voor 2018 zoveel wijzigingen in de belastingwetgeving aangebracht dat u uw accountant moet raadplegen om te bepalen welke uitgaven u volgend jaar kunt aftrekken. Voor alles wat u denkt te declareren, houdt u een gedetailleerde administratie bij; bespaar tijd door het scannen en digitaliseren van kwitanties. U kunt ook het bijhouden van uitgaven vereenvoudigen door altijd een zakelijke creditcard te gebruiken voor zakelijke aankopen.

7. Bewaak de uren van uw medewerkers met tijdregistratiesoftware.

Met cloud-gebaseerde tijdtrackingsoftware kunnen werknemers in- en uitklokken op hun smartphone, tablet of computer. Maar het bespaart hen niet alleen gedoe, het maakt ook uw leven gemakkelijker door het automatisch bijhouden van overuren, PTO, enz. U kunt tijdregistratiesoftware vinden die is ontworpen voor zowat elke industrie. Kies er een die werkt met uw boekhoudsoftware en ook de salarisadministratie is in een handomdraai klaar.

RSS
Follow by Email